Regulamin Forum

REGULAMIN, propozycje nowych działów, zmian..
    Windows XP Firefox

Regulamin Forum

Postprzez Lewy » 13 lis 2010, 13:24

1. Forum mieszkańców Gminy Długołęka jest niezależnym portalem, nie związanym bezpośrednio z Urzędem Gminy Długołęka.
2. Forum jest moderowane.
3. Rejestracja na forum jest bezpłatna.
4. Na forum obowiązuje niniejszy regulaminu, netykieta i kultura osobista.
5. Obowiązkiem każdego użytkownika forum jest zapoznanie się z regulaminem i przestrzeganie jego postanowień; rejestracja na forum jest jednoznaczna z akceptacją regulamin. Dotyczy to również pisania wiadomości przez niezarejestrowanych użytkowników (gości)
6. Każdy użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść napisanych przez siebie wiadomości (postów).
7. Posty sprzeczne z prawem, regulaminem forum lub netykietą zostaną usunięte przez administratora lub moderatora.
8. Administratorzy i moderatorzy mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili jeśli zajdzie taka potrzeba.
9. Ingerencja w treść postu przez admina lub moda, polegająca na usunięciu z niego treści, wymaga podpisu admina / moda z informacją o przyczynie (usunięcie wyrazów wulgarnych itp.).
10. Zabronione jest zamieszczanie na forum treści sprzecznych z prawem, regulaminem, netykietą lub linków do nich; dotyczy to wszelkich możliwych form wypowiedzi, tzn. wiadomości, emblematu, pseudonimu, podpisu, zdjęcia, linku i innych.

11. W szczególności na forum zabronione jest:
a) szerzenie nienawiści na tle rasowym, narodowym, etnicznym, religijnym lub światopoglądowym, ze względu na płeć, wiek, orientację seksualną, status społeczny lub majątkowy, miejsce zamieszkania itp.
b) propagowanie ideologii lub systemów totalitarnych
c) obrażanie, wyśmiewanie lub wyszydzanie ludzi
d) nawoływanie lub zachęcanie do łamania prawa, pochwalanie działań sprzecznych z prawem
e) propagowanie przemocy
f) zamieszczanie treści pornograficznych
g) używanie wyzwisk i słów powszechnie uważanych za obelżywe
h) używanie gróźb, przekleństw, wyrazów wulgarnych
i) podszywanie się pod inne osoby
j) wywoływanie konfliktów, burzących przyjazną atmosferę na forum
k) samowolne publikowanie cudzego wizerunku, cudzych danych osobowych, teleadresowych, adresów mailowych lub innych danych, ułatwiających identyfikację użytkowników
l) umieszczanie w wiadomościach (za wyjątkiem forów poświęconych ogłoszeniom), emblemacie, pseudonimie, podpisie i innych możliwych formach treści o charakterze reklamowym oraz linków do stron komercyjnych
m) publikowanie "listów-łańcuszków", "piramid szczęścia" itp.
n) umieszczanie tych samych postów (tematów) w różnych działach forum.
o) nadużywanie kolorowych czcionek w postach; kolor czerwony jest używany przez administratorów i moderatorów w ważnych kwestiach.
p) spamowanie

12. Usunięcie konta użytkownika następuje w przypadku:
a) nagminnego nie przestrzegania punktów regulaminu
b) używania pseudonimu, naruszającego prawo, regulamin lub netykietę
c) na prośbę użytkownika, odpowiednio uzasadnioną.

13. Fora, na których nie obowiązuje rejestracja, określają administratorzy.
14. Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto na forum. Złamanie tej zasady grozi usunięciem wszystkich kont i całkowitym zablokowaniem dostępu do forum.

15. Bezpieczeństwo:
a) zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych, serwis forum szyfruje w bazie hasła kont użytkowników, a także numery IP.
b) hasła nikt nie jest w stanie odczytać i w przypadku zapomnienia, jest generowane nowe hasło.
c) numer IP oraz adres email może zobaczyć tylko administrator lub moderator forum.
d) serwis forum nie przekazuje żadnych informacji osobom trzecim o numerach IP użytkowników, hasłach, adresach e-mail ani jakichkolwiek innych danych, ułatwiających identyfikację użytkowników; takie dane mogą zostać przekazane tylko na skutek rozpoczęcia postępowania przez policję lub inną uprawnioną instytucję.

16. Na forum należy unikać:
a) załatwiania swoich prywatnych spraw; do tego służą np. wiadomości prywatne (PW), e-mail lub GG.
b) ujawniania korespondencji prywatnej bez zgody jej autora
c) ujawniania używanych przez siebie haseł itp.
d) przesadnego formatowania tekstu: kolorowania, zwiększania / zmniejszania czcionki itp.

17. Zalecenia:
a) pisz na temat
b) odpowiadając na post, cytuj tylko potrzebne fragmenty, resztę wycinaj
c) nie cytuj ostatniego posta w całości
d) staraj się pisać jasno i zrozumiale, oddzielaj dłuższe partie tekstu, używaj polskich liter (ą, ć, ę, ł, ś, ż, ź)
e) przestrzegaj ortografii i gramatyki
f) nie pisz WIELKIMI literami - w Internecie oznacza to, że krzyczysz
g) nie nadużywaj wykrzykników, emotikonów - to niegrzeczne
h) przed wysłaniem nowej wiadomości możesz użyć przycisku "Podgląd", żeby zobaczyć jak będzie wyglądała na forum; wykorzystaj to, aby sprawdzić i poprawić błędy czy literówki
i) ignoruj trolle - użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie. Twoje odpowiedzi na ich posty tylko ich zachęcą do dalszej działalności. Zgłoś ich działalność adminowi lub moderatorowi
j) jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną wymianę poglądów, kontynuuj ją poza forum (skorzystaj z PW lub maila)
k) jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej na PW; staraj się doradzać i pomagać innym, a nie wyśmiewać ich
l) jeżeli powołujesz się na cudze informacje, zawsze podawaj źródło tych danych
m) szanuj poglądy innych; nie każdy musi się z Tobą zgadzać i mieć taki sam pogląd na różne sprawy. Zwracaj uwagę na dobór słów, bo bardzo łatwo możesz kogoś urazić. Warto pomagać sobie uśmieszkami ;) , :) , które pozwolą zrozumieć odbiorcy Twoje intencje. Nie każdy post musi być poważny i nie każdy żart śmieszny.
n) okazuj wyrozumiałość i panuj nad emocjami; czasem lepiej coś przemilczeć, niż niepotrzebnie wdawać się w nic nie wnoszącą dyskusję
o) nie daj się prowokować
p) jeśli przypadkowo wyślesz dwa takie same posty po sobie, możesz usunąć jeden z nich. Zrób to w miarę szybko, bo jeśli ktoś napisze posta w tym samym wątku po Tobie, nie będzie to możliwe; poproś wówczas o to admina lub moda
r) jeżeli już po wysłaniu wiadomości coś Ci się przypomniało, to nie wysyłaj od razu nowej, ale skorzystaj z możliwości edytowania i wprowadź zmiany do tekstu; zarówno kasowanie jak i edycja wymaga zalogowania
s) podawaj zawsze bardzo konkretny temat postu, bo często właśnie po tematach wyszukuje się informacje

18. Regulamin obowiązuje od momentu jego opublikowania.
19. Admin ma prawo wprowadzania zmian w regulaminie; wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania
20. Do interpretacji przepisów regulaminu uprawniony jest admin.
21. Jeśli jakaś wypowiedź narusza w jakikolwiek sposób zasady regulaminu, należy o tym poinformować administratora lub moderatora - służy do tego przycisk z wykrzyknikiem w prawym górnym rogu posta.
Avatar użytkownika
Lewy
 
Posty: 317
Dołączył(a): 19 maja 2008, 15:43
Lokalizacja: z nienacka

Reklama

Powrót do O Forum



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników